RECEPTIE – COCKTAIL

Cocktailul vă permite să primiți într-un timp limitat ți fără multe formalități un număr important de persoane, care de multe ori nu au multe puncte comune. Dacă vreți să strângeți în același loc anumite relații profesionale, să prezentați oaspeți veniți din alte orașe sau alte țări, dacă sunteți în urmă cu multe invitații, etc., Cocktailul este recepția ideală. Având în vedere că se mănâncă în picioare, fiecare se poate deplasa cum dorește.

Un cocktail este prevăzut, în general, între orele 18 și 21 și nu implică protocolul invitațiilor la masă. Invitațiile sunt trimise cu doua săptămâni înainte de data prevăzută. Pe cartonul de invitație trebuie precizată data, ora și locul unde va avea loc recepția. Este obligatoriu să precizați ocazia pentru care organizați recepția și nu uitați să precizați R.S.V.P. „Rog răspuns” (Repondez s’il vous plait).

De multe ori persoanele invitate se întreabă ce ținută trebuie adoptată? Este deci preferabil să precizați pe cartonul de invitație „ținută de cocktail”, „ținută de seară”, „ținută de oraș”, „ținută obișnuită”, etc.

Pentru cocktail se aranjează mai multe mese înguste, pentru a forma un bufet lung într-un salon sau în mai multe camere, dacă numărul invitaților justifică aceasta.

Este necesară o masă pentru; farfurii, pahare, șervete, pâine, sosuri, aperitive, etc. Una pentru bufetul  cu mâncare sărată – mezeluri, salate, brânzeturi, etc. O altă masă pentru bufetul cu dulciuri, prăjituri, tarte, fructe, etc:  Dacă spațiul este limitat, puteți bine înțeles să le amestecați.    Pe masă dispuneți buchete de flori, pentru a întrerupe monotonia platourilor cu mâncăruri. Nu trebuie uitate șervețelele de hârtie, precum și coșuri sau castronașe în care invitații să poată să se debaraseze de resturi (sâmburi de măsline, scobitori, coji de alune, etc.). Bineînțeles, resturile vor fi debarasate în permanență, iar castronașele înlocuite cu altele curate.

Meniul pentru cocktail cuprinde în general sandvișuri, gustări reci sau calde, prăjiturele, etc. Sunt servite băuturi alcoolice, vinuri, șampanie, suc de fructe, apă plată sau gazoasă, etc.

Dacă primiți până la 20 de persoane, puteți organiza un cocktail fără ajutor din exterior. Dacă există mai mult de 20 de invitați, devine o adevărată aventură din partea unei singure persoane. Chiar și foarte experimentată. Este nevoie de ajutorul a unei sau două persoane.

Dacă primiți mai mult de 30 de persoane aveți absolută nevoie de o persoană care să deschidă ușa și să ia hainele musafirilor la garderobă, o persoană care să debaraseze paharele și farfuriile murdare și să le înlocuiască ți o persoană la bufet pentru a servi băuturile.

În zilele noastre există societăți care se ocupă cu organizarea de astfel de evenimente și care se îngrijesc de tot, de la alegerea și prepararea meniului, până la garderobă sau la parcarea mașinilor.

Deasemenea este necesar să prevedeți un loc unde să depozitați eventualele cadouri, vaze pentru florile pe care le veți primi și în funcție de anotimp, un vestiar pentru haine.

Chiar dacă cocktailul este o recepție la care se stă în picioare, nu trebuie uitate câteva scaune sau fotolii pentru persoanele mai învârstă sau care nu pot sta mult timp în picioare.

Toate aceste amănunte fac parte din inevitabilul ”Savoir-vivre”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *